Kita cuma bertegur sapa bila dah kenal
Online
Kita lebih bebas mengenali seseorang dengan melihat profilnya terlebih dahulu kemudian beramah mesra.
2) Ofline
Kenal hati budinya, tahu favouritenya bila dah jadi kawan
Online
Kita cuma kena luaran sahaja - yakni apa yang dipaparkan di media sosial. Senang citer, tak tahu true colour pun.
3) Ofline
Kalau shopping, aku memang kategori ini, jenis suka pegang kain, fitting, tawar menawar dan sold.
Online
Nampak berkenan, tengok saiz semua ngam, terus beli.
4) Ofline
Dunia yang cuma di depan mata. Kalau masa jadi wartawan, tanya kawan2 if ada contact Ustaz ke, responden yang sesuai dengan topik, terus interview. Agak sukar sebab kena tapis untuk cari yang betul2 sesuai.
Online
Dunia tanpa sempadan. Sesiapa sahaja boleh menjadi popular jika pandai membawa diri. Wartawan yang akan cari mereka untuk diinterview. Lagi senang kaedahnya.
5) Offline
Berita agak lambat, cuma tau dari media elektronik dan media cetak selepas beberapa jam.
Online
Semua berita di hujung jari, tengok sahaja laporan online fasal eksiden misalnya. Fitnah pun, eh!
6) Ofline
Persaingan tidak sengit, hanya beberapa syarikat besar saja sukses.
Online
Persaingan kiri dan kanan, syarikat kecil pun mula mencanak naik asalkan tahu bagaimana nak marketing.
7) Ofline
Hidup sekadar ada, hanya kawan baik ja tau lifestyle kita
Online
Semua benda nak dipaparkan sampai kat bilik beradu pun nak tayang. Eh!
8) Ofline
Baby boomers, Gen X macam i kan, tu pun dah hujung2 u.
Online
Gen Y, now Gen Z tak lama lagi Gen Alpha, pergh! tak terkejar dik nin
9)Ofline
Semakin sepi ditinggalkan, masih ada tapi ramai yang dah beralih ke on9
Online
Lambat ketinggalan, sementelah Jack Ma mendapat mandat PM, so semua dalam dunia digital. I pun kena follow gitue
Setakat ini dahulu, sebab dah 10.15 malam, nanti sambung k
Apa kena on9 & of9 dengan gambar ini? Haha | Tak ingat kat mana, sama ada DBP @ Perpustakaan Shah Alam |
No comments:
Post a Comment