Macamana nak followup prospek?
Tujuan follow up :
1. Perlu buat prospek tukar kepada kastemer.
2. Bina Engagement dengan prospek
~ supaya prospek ingat siapa kita
~ juga buatkan prospek ingat apa brand kita bawa.
3. Nak sampaikan kepada prospek bahawa kita seller yang terbaik
~ cool bila berdepan dengan prospek
~ jawab apa objektion prospek
3 kategori follow up :
1. Prospek senyap ( belum apa-apa dah senyap lepas pm)
2. Bila dah tahu masalah, lepas tu senyap.
3. Bagi Harga, lepas tu senyap atau ada alasan lain.
Kategori 1 :
(1) Prospek senyap (belum apa-apa dah senyap)
- kenapa senyap? Sebab tak cukup trust, tak jelas, sebb gambar fb, wasap guna gambar pelik-pelik buat Prospek timbul keraguan.
- So, bina trust dahulu :
* bagi tips, supaya prospek kenal kita
* Bagi servis percuma untuk selesai masalah
* Teruskan memberi
* Boleh bagi gambar kita dengan team jika ada event, bgtaw kita yang mana, untuk penuhkan keyakinan prospek.
Kategori 2 :
(2) Bila dah tahu masalah (fact finding), lepas tu senyap.
- Kenapa senyap?Faktor perbualan terhenti mungkin :
* contoh : prospek nak rushing ada kerja, tengah ambil anak, tengah drive
- Jadi, Guna teknik jentik untuk sambung kembali perbualan.
* contoh : Sis kata sis ada masalah pori besar kan?
- Dapat sambung balik perbualan, follow macam biasa step closing.
Kategori 3 :
(3) Bagi Harga, lepas tu senyap atau ada alasan lain ( contoh alasan : tanya suami, nak pikir dulu, tunggu gaji)
- Guna cara ni :
* Sis nanti bagi resit, lepas tu saya post produk sis.
* Sis nak biarkan masalah sis yang dah 10tahun, nak tambah 10tahun lagi?
- Buat biar dia rasa perlu selesai segera.
- Beri testimoni terkini
- Tunjuk/beri gambar atau bukti produk ni dah masuk paper, news, majalah
- follow up secara sistematik dan berkala
- Teknik jaminan
*contoh : bagi servis percuma 7 hari
- variety kan follow up
* buat di luar jangkaan cust
* buat biar ada nilai wow!
+++ Tambahan :
' kalau kita beli buku kan, bila nk baca buku tu tengok nama penulis siapa. Lepas tu sedekahkan Al- Fatihah kepada penulis supaya jadi asbab kita mudah faham dan hadam ilmunya'
' Nak Mahir closing skills kan, kena ada 100 prospek. Anggap 100 orang prospek yang kita hadap ni sebagai permulaan kita menguasai selok belok closing skills yang betul-betul power dan berkualiti.
Dah baca?
Komen " alhamdulillah"
Nak bagi Bonus lagi ni ( percuma jer).
Download bonus👇👇👇
cikguclosing.com/audio.html
#SHARE sekiranya bermanfaat.
Ikhlas
Maisarah cikguclosing.com
Tujuan follow up :
1. Perlu buat prospek tukar kepada kastemer.
2. Bina Engagement dengan prospek
~ supaya prospek ingat siapa kita
~ juga buatkan prospek ingat apa brand kita bawa.
3. Nak sampaikan kepada prospek bahawa kita seller yang terbaik
~ cool bila berdepan dengan prospek
~ jawab apa objektion prospek
3 kategori follow up :
1. Prospek senyap ( belum apa-apa dah senyap lepas pm)
2. Bila dah tahu masalah, lepas tu senyap.
3. Bagi Harga, lepas tu senyap atau ada alasan lain.
Kategori 1 :
(1) Prospek senyap (belum apa-apa dah senyap)
- kenapa senyap? Sebab tak cukup trust, tak jelas, sebb gambar fb, wasap guna gambar pelik-pelik buat Prospek timbul keraguan.
- So, bina trust dahulu :
* bagi tips, supaya prospek kenal kita
* Bagi servis percuma untuk selesai masalah
* Teruskan memberi
* Boleh bagi gambar kita dengan team jika ada event, bgtaw kita yang mana, untuk penuhkan keyakinan prospek.
Kategori 2 :
(2) Bila dah tahu masalah (fact finding), lepas tu senyap.
- Kenapa senyap?Faktor perbualan terhenti mungkin :
* contoh : prospek nak rushing ada kerja, tengah ambil anak, tengah drive
- Jadi, Guna teknik jentik untuk sambung kembali perbualan.
* contoh : Sis kata sis ada masalah pori besar kan?
- Dapat sambung balik perbualan, follow macam biasa step closing.
Kategori 3 :
(3) Bagi Harga, lepas tu senyap atau ada alasan lain ( contoh alasan : tanya suami, nak pikir dulu, tunggu gaji)
- Guna cara ni :
* Sis nanti bagi resit, lepas tu saya post produk sis.
* Sis nak biarkan masalah sis yang dah 10tahun, nak tambah 10tahun lagi?
- Buat biar dia rasa perlu selesai segera.
- Beri testimoni terkini
- Tunjuk/beri gambar atau bukti produk ni dah masuk paper, news, majalah
- follow up secara sistematik dan berkala
- Teknik jaminan
*contoh : bagi servis percuma 7 hari
- variety kan follow up
* buat di luar jangkaan cust
* buat biar ada nilai wow!
+++ Tambahan :
' kalau kita beli buku kan, bila nk baca buku tu tengok nama penulis siapa. Lepas tu sedekahkan Al- Fatihah kepada penulis supaya jadi asbab kita mudah faham dan hadam ilmunya'
' Nak Mahir closing skills kan, kena ada 100 prospek. Anggap 100 orang prospek yang kita hadap ni sebagai permulaan kita menguasai selok belok closing skills yang betul-betul power dan berkualiti.
Dah baca?
Komen " alhamdulillah"
Nak bagi Bonus lagi ni ( percuma jer).
Download bonus👇👇👇
cikguclosing.com/audio.html
#SHARE sekiranya bermanfaat.
Ikhlas
Maisarah cikguclosing.com
hai Anis Al Idrus |
No comments:
Post a Comment