Thursday 12 June 2014

sinopsis


Cinta? Usah sebut di hadapan Lydia. Mendengar nama lelaki sahaja, dia jadi sangat benci. Bukan lagi menyampah tahap dewa tetapi dia mahu menjadi halimunan kala lelaki memikatnya. Namun Imran bukan mudah putus asa. Lagi gadis itu lari, makin galak dia mengejarnya.
“Lydia… saya tak peduli dengan kisah silam awak. Yang saya tahu saya telah jatuh cinta pada awak. Saya akan menjaga awak sepanjang hidup saya.”

Lelaki ini memang gila, itu fikir Lydia namun dia juga tidak betah menolak perasaan indah yang sentiasa mengulit mimpinya. Lydia dan Imran bersatu atas nama cinta. Tetapi siapalah kita untuk menolak takdir Tuhan. Antara mereka ada orang ketiga membuat onar hingga kedua-duanya berpisah kasih.

“Awak telah lukakan hati saya Imran...”

Amarah membuatkan kedua-duanya makin jauh, namun rindu mengikat mereka dalam tautan ‘kisah silam’. Lydia degil dan Imran pula ego.  Payahnya. Hubungan ini perlu bertaut kembali. Jika tidak kedua-duanya sekadar mengejar bayang-bayang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...