Thursday, 26 June 2014

1st day keja & 1st novel

Salam,

Setelah mc beberapa lama, akhirnya aku memulakan kerja. Rasa lain dan agak lemah tapi itu boleh di atasi, InsyaAllah. So, bila dah lama kengkawan tak nampak kita, semua tanya khabar, suaraku bolehla kuar sikit2, tapi bila dah nak masuk tengah hari & petang, nak bersuara pun agak sukar, macam perlahan sangat, lagi slow dari citer dalam kelambu itu.

takdelah camni, tapi cakap pelan, bila member datang, kenalah borak. Dahla memang sebelum ni suara kuat, gelak pun boleh tahan, sampai sekarang aku cakap pun dorang kata macam sopan santun sangat. haha

So, berceritalah lebih kurang pasal simptom sakitku, berapa lama kat wad, sapa jaga masa pantang, makan camna dan bla2...Pastu aku terus jumpa sekretariat untuk amik novel ku. Wah! haha, rasa macam tak percaya, memang mimpi ke? tapi ni betul2 ni, bukan main2.
jadi, yang selama ni kat skrin dah berada di tangan. perasaannya membuai2 sangat. Rasa tak caya boleh sudahkan karya ni dan akhirnya menjadi novel. Alaf 21 lak tue, penerbit novel terbesar di Malaysia kan...

pastu berjumpala dengan orang penting yang selama ini, selalu bagi panduan untuk hasilkan karya yang lebih mantap. wallah.
Kak Saadiah (duduk) dan Lis (editor) aku yang bertanggung jawab menyedapkan lagi cerita itu. hehe
Sebelum tu aku dah dapat tip pasal nak beri penghargaan kepada pembeli novel kita. So, adakan lah hadiah, walaupun kecil mereka sangat menghargainya. Jadi, aku pun order lah fridge magnet bersama gambar Ian Somerhalder dalam layout itue...Memang lawa lah sangat..cuma saiznya sangat comel hokay...

inilah rupanya fridge magnet custom made itu. comel gler kan? siap ada pic Ian (actually, masa menulis aku tak bayangkan dia pun, ini sebab nak siapkan blog, jumpa gambar dia), dan kata2 indah. Oh! Sweet sangat. Aku sediakan 300 keping, memang nak bagi pembaca semua.

Jadi, hari isnin saja, kawan2ku dapat 2 berita iaitu citer camna aku masuk wad dan citer aku hasilkan novel. Pagi2 dapat ucapan "harap bersabar dengan dugaan". Petang dapat ucapan "tahniah". Alhamdulillah, memang Allah dah aturkan sebaik2nya perancangan dia.

Aku pegang "Di sebalik kesedihan, ada keindahan yang Allah nak bagi". Amin

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.comon 12 November 2013