Wednesday 18 May 2016

Hijrah @ tidak

Hari ni pun pening kepala sebab belum memenuhi expectation. Bila semua datang bertalu2, aku rasa betul - i need take break. Kepala dah tepu, dah macam uweekkk. Mungkin selepas 15 tahun berada dalam dunia fesyen, maybe its time untuk aku bersara & mencuba benda baru. Benda yang lebih challenging atau sesuatu yang menarik untuk dicuba.

Apa pun - ia masih peringkat cadangan -aku masih belum bercadang untuk menjadikannya keputusan yang jitu & utuh. Ia masih berligar2 antara mahu & tidak. Antara kusut vs lerai. Bagaimana?

Membaca kisah CEO Dubook Sdn Bhd, Mutalib Uthman yang sangat sinonim dengan syarikat publishing - tetapi akhirnya mengambil keputusan untuk melepaskan jawatanya memberi aku seperti satu idea. Jika dia - yang ramai follower & menganggap Dubbok adalah Mut & Mut juga adalah Dubook - 6 tahun di arena - tetapi mahu bersara - Inikan pula aku yang sudah 15 tahun. Ok, 15 tahun dalam bidang yang sama cuma tukar2 majalah adalah sesuatu yang luar biasa? Iya ke luar biasa? Tidak kah aku tepu? Sehingga tidak ada cabaran lagi? Atau cabaran itu terlalu penat untuk dikendalikan? Oho-

Bercerita dengan beberapa kawan - ada yang kata ikut hati - ada yang suruh buat istikharah - ada yang sedih sebab nanti takda geng - ada yang kata fikir baik2 - Entah. Laki sendiri pada mulanya tak nak bagi, tapi sekarang dia kata ikut lah, asal aku happy.

Jadi, hijrah atau tidak?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...