Tuesday 17 May 2016

migrain & back pain - stres keja

Kebelakangan ini, atau lebih tepat dalam tempoh sebulan ini - aku mengalami masalah depresi aka kemurungan. Masalah ini buatkan aku rasa pening kepala, sakit di dahi (antara kening kanan & kiri), rasa sedih & nak nangis.

Mungkin sebab editor kami lambat diumumkan, jadi banyak keja tergendala, pastu turn aku buat cover - semua dalam masa suntuk, cover lak bersaiz L (orangnya rahsia)-buatkan susah nak cari saiz. Hello-mostly designer buat saiz S & M, jadi mana nak dicekau saiz L itu, ada tapi baju tak lawa n kena mix n match. Bila sampai kat brand head, baju ku direject - sedih lagi, huwaaa... esok nak shooting nih, seb baik brand head kenal PR top designer, terus buat surat, 5.30 gi amik baju. Shooting lak ahahaha...adalah yang agak kurang sana sini, agak rengsa pun ada bukan selebriti tapi adalah.

Pastu tambah dengan kerja Honda asigment. mana nak cari model laki n pompuan, baju yang urban, props, lokasi. Mweekkkk. aku rasa migrain ku bertambah2.  now ditambah dengan back pain pula. Tu belum masuk 3 tema fesyen 4 + 4 + 3 baju yang perlu dicari dengan kontra 100 helai tudung setiap butik. Migrain lagi. Bukan senang untuk mencari orang yang nak bersedekah tudung di kala mereka boleh berniaga. Tapi ini kisah benar. Props tak cari lagi.

Belum masuk nak amik segala mak nenek n bla2, kena lah angkut my laki. Tu belum masuk artikel yang berderet2 belum disentuh. Setiap bulan benda yang sama. Deadline - betul tapi rasa dah tak larat. Sedey.
Kadang2 aku fikir berbaloikah aku buat semua ini? Atau sudah cukup la pengalamanku selama 15 tahun dalam industri fesyen, aku dah tepu - dah tak larat nak berfikir nak cari model last minit, baju, nak fikir konsep dan macam2,  aku sampai fikir nak gi Sinar Harian dah.

Syok juga sebenarnya buat keja yang aku tak penah termimpi nak buat, gi asigment politik, balik buat story pendek, hantar kat editor then tunggu asigment lain. Rencam berbeza tapi apa salahnya bertukar.Aku minat politik apa, Minor subjek kat USM sains politik okey. Zaman sekolah menengah lak, aku memang suka topik sejarah - dikala ramai yang tak suka subjek yang perlu menghafal ni. Hey, aku memang suka subjek ni. Tapi tulah, bila mikirkan time cuti yang tak menentu (bukan sabtu & ahad) - membantutkan aku. Dengan anak yang makin membesar, untuk balik malam (sekarang pun ada balik malam & keja weekend) tapi tak tetap. Benda2 tu semua buatkan aku pendamkan. Sama seperti ketika aku nak gi interview keja Bernama Radio. Risau fasal cuti raya, anak2, tempat keja jauh. huisy..

sebenarnya yang paling best kalau nak hilangkan masalah, sakit kepala & back pain ialah berhenti kerja - hahahaha. Aku mampu gelak saja

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...