Friday 22 April 2016

Dia down... Aku?

Beriya2 tulis - tak semua benda boleh ditulis kat media. Ni aku tulis gak..Haha, takpalah...selagi aku rasa benda tak menyentuh sisi negatif yang boleh menyentuh orang lain, aku rasa okey lagi. Lagipun, ini ja catitan yang aku ada, besh gak kalau boleh baca 2-3tahun lagi (kalau hayat masih ada). Aku rasa tak ramai pun baca diary merapu ni. haha..

ceritanya en.suami dah hampir 2mgu batuk, kemudian badan dedar2, pastu selsema lagi - dengan cuaca yang panas-elnino-ekuinoks - pastu 2-3 ari ni lak hutan terbakar sebabkan jerebu teruk okey. Aku pun dah rasa lain macam, rasa telan habuk - dahla mak ni jenis antibodi lemah. Haha- Alhamdulillah, masih ok.

Next - dengan keja takda - pastu tak sihat - stil keluar masuk sebab nak pos barang - tengok lak fb yang kawan dia beli keta baru, ada yang bercuti di oversea dengan alasan Malaysia panas sangat, macam2 lagi lah duniawi. buatkan dia rasa down. Murung, kadang2 diam, kadang2 ceria. haisy, camna nak cakap eh!

Maklumlah, aku bz kat opis, buat keja, kul 7.10 baru sampai umah, pastu sibuk dengan keja umah lagi. Kul 9 lebih baru rest, tengok whatsapp jap, borak lebih kurang-tido, huhu.

Aku bagitau dia, takyah tengok FB - kawan2 tak rasa apa yang kita rasa. Sebab mereka ada keja, mereka memang ada kuasa duit. Takyah nak pening kepala fikirkan apa yang dorang buat, beli barang apa. Buat apa sakit kepala sebab kita memang takleh dapat k?

Buat macam aku, once dah sah sakit, terus aku biarkan fb tu, dengan sendirinya fb lama tu aku tak jenguk, eh! ingat lagi tak pasword? haha. Aku malas baca sebab fb tu ramainya kawan2 opis kan? - jumpa2 tiap2 hari kot. So, takyah baca pun takpe. Pastu dengan kawan2 sekolah, kawan2 lain - no need. nak tengok dorg update makan apa, pegi mana. takyah.

Senang-fb radz izara ni wujud sebab aku nak promote novel aku. So mostly dalam tu peminat novel, dan orang yang aku tak kenali pun. So, takda update makanan melampau (sikit2 tu adala), atau benda yang buatkan haiku tersentuh-maklumlah bukan kawan kan. Dan yang penting page2 positif. Itu yang kita nak.

Dia down, tapi aku tak nak down. Aku memang takleh down. Nanti sel2 tu merebak dengan jayanya. Istigfar. IsnyaAllah ada jalannya.

Tapi dia ok, cuma bila datang meruntun hati tu, memang sakitla. Takpa Allah nak menguji-tanda sayang kan? Amin2. Doa2 k.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...