Saturday 16 April 2016

Tak semua benda boleh cerita di media sosial

- Perbezaan antara Gen X & Gen Y
- Beza tempat kerja
- Beza gaya hidup
dan lain2

1) Gen X suka memendam tapi Gen Y lantang - tak kira secara depan2 yakni alam fizikal betul lebih2 lagi di alam Maya. Hai, bukan nak salahkan pun mana2 pihak cuma aku rasa ada benda yang kita boleh cerita sesama kengkawan/pasangan  yang kita takleh citer kat media sosial sebab ramai sangat pembaca lain gender & umur. Benda2 ni akan buatkan ia lebih rumit & juga pandangan negatif sesetengah pihak.

2) Keja di media mendedahkan aku dengan pelbagai ragam orang. Ada yang manis bagai gula dan ada yang pahit cam hempedu, Habis2 gossip dengan team mate ja. Takdalah nak war2kan kat fb ke apa ke. Tapi mungkin ada orang yang tempat kerjanya tak cek pun dorangnya fb so bolehla nak tulis macam2, kutuk bos, rakan gitu gini. Tak elok, sebab ia mendedahkan kelemahan kita. Ingat kita ni perfect sangat ke? Haha. macam2.

3) Ada orang life dia sorang2, yakni lone ranger, balik rumah sorang, takda kawan, jadi media sosial lah teman dorang. Ada orang macam aku, kawan ramai kat opis, umah lak dengan kerenah anak2, laki..keja umah bertimbun...huhu, semua benda dah buatkan aku sibuk untuk war2kan apa saja masalah/ketidakpuashatian di media sosial.

Kesimpulannya - ada benda elok simpan dalam hati atau ngadu kat pasangan saja. Atau......
....
ngadu kat Allah ---.> yang ni deep. Haha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...