Sunday 14 June 2015

Berangan tu kan percuma

Bila dah usia nak masuk akhir 3 series ni :-
- rasa diri dah tua sangat (tapi rasa muda lagi..haha)
- rasa macam lamanya dah keja (14 tahun okey!)
- rasa tulang pun dah start bunyi (yang ni memang serius, sakit belakang yang teruk)
- rasa bosan dengan rutin sama (takdalah bosan tahap gaban, cuma benda sama, skill sama)
- rasa perlukan suasana baru (memikirkan kerja dari rumah...)
- rasa macam seronoknya kalau takyah pegi keja... (hahaha...)

matahari terbenam di Ausie. besh!

dan macam2 rasalah sebenarnya. Aku seorang ke rasa begitu?
NOPE!
kawan2 aku pun rasa yang sama. Bukan dah tak suka jadi wartawan. Tapi perlukan sesuatu yang fresh dalam hidup.

sibuk pun tapi uruskan masa sendiri kan seronok


Jangan cakap, pegilah cuti.
Hey! Aku sefamily memang kerap gi cuti lah. Gi jalan2 nak redakan stres, kenal tempat baru dan lai-lain. So, bukan benda percutian yang jadi soalnya. Cuma itulah...

ni masa qimi baby lagi, tahun 2007


Pastu berangan, seronoknya kalau takyah keja, tapi duit masuk. Haha. Lupakan ya cik penulis. Cuba berpijak di bumi nyata. Aku masih okey. ada kawan aku lagi lah berangan. Alangkah seronoknya kalau dapat duit sejuta, dua juta. TAHAP DEWA berangan. Tapi berangan tu kan percuma?


Alhamdulillah


Ramai yang aku borak, generasi X - seronok kalau duk rumah, layan suami, hantar anak sekolah. Tak perlu menempuh jem, ketua, reshuffle dan lain2. Penat woih! Benda yang sama. Tapi tu lah, takde income pula. Komitmen banyak okey, hutang rumah, kereta, anak2 dan lain2. Tambahan pula, aku ada komitmen PPUM 3 bulan sekali ni, haru juga semua.

menatang ct scan ni lah yang akan scan aku lepas buat rai. ni pun kosnya dah berapa...huhu
Jadi, harung je lah. Selagi ada kudrat bekerja, tulang 4 kerat. InsyaAllah, dari angan2 itu lah yang akan menjadikan ia impian. Amin2...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...