Tuesday 23 June 2015

Sambal ayam penyet

Kalau sebut ayam penyet, memang sah kena makan kat Wong Solo. Meletup abis. Susah nak cari yang sesedap dia kan. Kalau pegi tu sah memang kena q lama. Walhal dia dah buka 2 lot pun orang tetap ramai kat Seksyen 7 ni. Walaupun ada restoran ayam penyet lain macam AP tetap tidak menyamai Wong Solo. Dulu2 servis dia slooooow sampai kami panggil Wong Slow. hihi. Tapi sekarang dah okey sikit.

Antara yang sedap resepi ni ialah ayamnya dan sambal. So, aku copy resepi dari kawan aku ni, baca sini. Sebab paling best aku suka blog dia ialah resepi bergambar. Sebab senang nak refer. Bukan tak boleh resepi takda gambar, boleh je. Jadi je, cuma kalau ada gambar ni kita yakin benda tu memang jadi.

Aku cuma nak kongsi resepi sambal je. Sama ja, tapi nak juga kongsi gambar aku. Jom

aku buat lagi simple, 5 batang Cili merah,5 biji Bawang merah, (hiris) , seulas 1  Bawang putih (hiris), 3 biji Tomato (potong 4), sikit belacan ,1 sudu Ikan Bilis
 gula merah

goreng semua tapi berperingkat lah, tomato masuk last. 

lepas sejukkan, kisar dan masak atas api kecil, masa ni boleh letak garam & gula merah

taraaaa... dah siap. Nak petua lebih, gi blog kat atas. Memang banyak petua yang boleh tiru. kat belakang tu ayam penyet.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...