Tuesday, 29 March 2016

Dipanggil 'akak' oleh orang sekeliling

Ini bukan cerita sentap.
Ini cuma cerita realiti hidup sebenar
Bila anda lihat dah tak ramai orang sebaya disekeliling
Bila ramai yang memanggil anda akak
Itu sebenarnya anda sudah 'tua'

Realiti setiap orang. Bahawasanya umur bergerak tidak cepat & lambat. Ia seperti biasa, cuma terpulang pada kita nak optima kannya macam mana.
Hey, aku tak kisahla orang nak panggil akak ke, makcik ke. Tapi biarlah pada2 kan. Kalau dah tentu2 anak dia dah sekolah menengah, lagi tua dari Dira, takyah la panggil akak kot. Kalau tengok muka pun lebih kurang aku ja, panggil nama kan sedap, lebih mesra. Takdalah rasa diri ni tua sangat.

Kawan aku pernah bercerita pada ramai kawan2 kami yang dia agak melenting bila dia disapa dengan akak oleh orang yang dah tentu2 dia akak kan. Haha, mungkin situasi kot. Kalau kat kedai, dia mesrakan dengan panggilan akak. Ya, pendidikan yang setiap orang dapat pun beza. So, nak blaim camna kan? Lain2 orang, sabar je lah, ya tak.

Dah umur2 camni, takyah melenting lah. Nama tu sekadar panggilan ja. Kalau rasa tak dipatut dipanggil akak, kita bahasakan dia balik akak. Tengok jauh mana dia boleh pegi.

Nota : Ahaks. topik ringan tapi diambil berat oleh wanita yang usianya meningkat naik. Sebab tu dulu2, ada artis yang umurnya stop sampai 39, tak naik2...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.comon 12 November 2013