Wednesday, 2 March 2016

Seperti yang dijangka & diduga

Dup Dap!
Bagai membuka pekung di dada. Tapi itu realitinya. Akhirnya perlu menerima hakikat, Di kala kegawatan ekonomi yang parah. pelbagai berita terbaru seperti pekerja Samsung 6++ diberhentikan kerja, Mas, Naza, Oil & gas dll. saat itu sampai jua - retrance aka diberhentikan paksa rela. VSS? Nope. Lebih pada MSS.

Mungkin bagi syarikat konglomerat, imbuhan yang diperolehi bukan calang2, namun lakiku? Huhu, cukupla sekadar cukup makan. Mana nak fikir, bayar rumah, hutang kereta dan lain2 lagi. Mana nak fikir anak2 lagi, dengan aku yang sakit. Nasib baik diri ini masih ada pekerjaan.

Tapi aku nampak wajahnya yang suram disebalik keceriaan yang ditunjukkan. Ya. Bukan senang. Setelah hampir 16 tahun selesa makan gaji (selesa dalam erti kata setiap bulan dapat gaji - bukannya mewah, sekadar cukup makan kami anak beranak) tapi kini terpaksa menerima hakikat bahawasanya gaji itu ditarik balik dalam dia usia menghampiri 40 tahun. Aku kata "bukankah man life begin at 40".

Allah. Hanya Dia yang Maha Mengetahui
Kalau kita rasa kita susah sebab hilang kerja, pandang lah orang yang lebih susah, Hilang /kematian suami & kini menyara anak bersendirian @ berbelas tahun kahwin tapi masih belum dikurniakan anak @ masih menyendiri walaupun usia menginjak senja @ hidup begitu sukar dengan anak2 yang ramai.

Semua orang ada jalan yang berbeza. Tapi semua orang ada Allah yang satu. Mengadu lah pada dia - Dia maha mengetahui segala2nya.

La Tahzan
p/s - ia adalah pesanan untuk diriku semata2, maaf jika ada yang terasa. Ok, nak start kerja, sabtu ni ada event Pencarian Ikon Nur. Nak listing tetamu n buat tugasan utk next week lak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.comon 12 November 2013