Friday, 1 July 2016

Diary pesakit 16 - bintil di ketiak

Tengah pack2 baju, maklumlah nak balik kampung, hati rasa tak sedap. Oh! Rupanya belum mandi lagi. Haha - busyuk. So bila mandi, belek2 apa yang patut kan? - orang pompuan. Pastu tetiba aku rasa ada bintik di ketiak kanan. Eh! bukan bintik. Bintil rasanya. Dia macam merah lembam, bila pegang tak sakit, adalah besar biji kacang sikit. Hati dah berderau. Ya Allah! Adakah petanda breast cancer?
Dah mula down, laki aku tanya napa? Aku jawablah. Dia cuba comfortkan aku dengan mengatakan takda apa2. Aku cuba nak tenang tapi rasa tak tenang. Ya Allah, aku tarik nafas dan lepas (untuk dapatkan oksigen) - jangan down. ambil darah 13hb & jumpa doktor endokrin 18hb. Doktor onkologi ogos lak tuh. Hadoi. Aku bawa bertenang dan harapkan bintil tu akan hilang dalam masa seminggu ni. Moga benda tu bukannya apa yang aku sangkakan. Hanya pada Allah aku berserah. Doakan aku ya kawan2.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.comon 12 November 2013