Thursday 8 June 2017

5 masalah utama dropshipper (ds)


Abg nak share skit apa yg perlu tahu bila korang nak start bisnes DS ni
.
.
1... CUSTOMER MINTA COD
.
Ramai yang customer atau prospek tak tau margin utk DS ni sangat la kecil. Tapi demi menjaga hati customer ada DS yang sanggup buat delivery terus ke pintu rumah customer. Walaupun terpaksa kendong anak yang baru lepas pantang. Kesannya.. untung yang tak seberapa tu DS terpaksa tanggung kos penghataran.. Masa plak terbuang.
.
.
2... DS SELALU DISALAH
.
Yang ni bila ada customer yang tak puas hati dengan hasil daripada produk yg telah digunakan. Yang kesian DS dijadikan tempat melepaskan marah. Segala bagai bahasa DS terpaksa terima. Aduh. Stress.
.
.
3... PROSPEK YG RAGU2 DGN BISNES ONLINE
.
Dah nama DS... jarang DS akan buat page.. website atau blog sebagai medium sales &marketing ni.. So.. prospek akan ragu2 kesahihan dan kredibiliti status DS ni.. Jadi makin susah DS nak menjual.
.
.
4... CUSTOMER MINTA DISKAUN
.
Ni lagi satu cerita sedih.. Nak terkeluar air mato pun ada.. Abg nak explain kat sini pun tak tergamak. Kome paham2 aje la. Huhuhu.
.
.
5... TAKDE BIMBINGAN DARI HQ/STOKIS/LEADER
.
Mmg jarang kita dgr ada kelas2 sales & marketing utk kesatuan DS ni. Mana tak. Satu mungkin sbb tak de yuran. Dua.. ada HQ yg takut jika ada pesaing2 yg sekadar nak join DS utk tahu dan belajar teknik dan strategi bisnes mereka. Yg jadi mangsa ialah DS yg betul2 ikhlas nak buat side income utk bantu keluarga
.
.


Dari FB mohdfadlyjalil 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...