Thursday, 8 June 2017

Teknik closing

TEKNIK CLOSING
#TeknikTukarDiri
[ Boleh diskaun lagi tak bro ]
"Boleh bro.. sbb tu la bro kena ambil 3 bukan 1 botol.. Byk diskaun yg bro dpt.. kalu 1 je.. mmg tak lepas kos la bro.. kos gaji.. kos iklan.. kos barang.. lg pun bro pun mesti setuju kos saradiri skrg pun makin tggi.. kan bro"
[ Setuju.. mmg skrg ni dah mcm2 ]
"Kalu bro jadi sy la.. bos rasa dgn kos2 tadi.. mcm mana bro nak survive.. kan bro"
[ Hehehe.. mmg la x dpt nak bg diskaun.. sorry sy tanya je.. kot2 dpt.. ]
[ Ok.. sy ambil 3 ]


TEKNIK CLOSING
#TeknikCubaDulu
SITUASI DI KEDAI KUCING
[ "Comel kucing ni.. Akk suka.. Tp.. Akk tak pasti anak2 sy suka atau tak kucing ni nnt.. abg mmg suka kucing..tapi kandang2 dia memilih" ]
" Takpe akk.. apa kata akk bwk dulu kucing ni dulu.. hari ni pun hari Jumaat.. so leh la tgk respond dia org hujung mgu ni camne.. kalu x ok.. Isnin akk bwk blk kucing ni.. Ok tak cadangan sy? " 😀
[ hmmm betul jugak (dlm hati) "Ok akk amik" ]
"Yes! hari mgu ni mesti diorg suka" (dlm hati)

 #TIPS_BISNES - Fokus NILAI bukannya HARGA
.
.
.
"Mahal la.. Belum cukup duit.. Nanti sy fikir dulu.. Boleh bg diskaun.."
.
.
Jgn salahkan prospek bila diorg ckp mcm ni. Sbb diaorg tak tahu NILAI yg dia akan dpt dari produk atau servis kita tu
.
.
Jika mereka ini tgh cari jln utk selesaikan mslh mereka.. Dan fhm bagaimana kita dpt bantu mereka ni.. Mereka ni akan sekurang2 nya mencuba sebagai jln ikhtiar.
.
.
Paling SYOK bila mereka nampak NILAI yg dia akan dpt amatlah murah HARGA nya.. Mereka tak teragak utk bank in.
.
.
.
.
.
"THE MORE YOU FOCUS ON THE VALUE of the product/service
...... the LESS IMPORTANT PRICE BECOMES"


FB mohdfadlyjalil

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.comon 12 November 2013