Sunday, 17 November 2013

kambing panggang dan sos black pepper



Encik suami kata ala2 Tony Romas dah. :)

Dulu2 kalau nak bakar ayam / kambing, jenuhlah bibik hidupkan api atas tempat pembakar... Nak beli arang satu hal, nak hidupkan bagi marak tu satu hal yang lain. Pastu nak kena jaga sebab takut hangit atau rentung lak.
dulu2nya camni lah, semuanya makan masa, dan berasap2 lah rumah sendiri dan rumah jiran.
Sejak bibik takde ni, kebetulan lak weols gi Langkawi, nampak pemanggang ajaib jenama vantage. Terus terpikat (kebetulan, masa tu memang tengah top pasal pemanggang ajaib). Terus je sambar, untuk kawan satu. RM98 je. Pergh! lepas ni dah terbayang2 dah nak bakar memang senang ah..
antara yang top ni, tapi memang recommended lah..senang jer nak gunanya, cuma nak cuci agak susah skit, xpecially kalau bakar kambing, minyak yang kuar kan.

Kambing tu senang je grill dalam pemanggang ajaib, dalam beberapa minit cek dan balik2 kan. Pastu resepi lak aku tiru resepi cahaya cintaku. baca sini. Dah siap semua2 tu..taraaa....

nampak yummy kan, dengan tulang rusuk minyak2...kambing ni aku perap dengan dua jenis sos iaitu bbq dan letak garam kunyit je. Leh makan dengan sos blackpepper/sos cili/ mayonis pun boleh. Sedap glerr... k

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.comon 12 November 2013