Sunday 27 October 2013

ahad, masak nasi daging & air asam

Semalam dah masak nasi lemak, so ari ni tak tau nak masak apa. Tetiba teringat sedapnya makan nasi daging yang opismate masakkan. So aku apa lagi, terus google cari resepi yang senang (tapi hasilnya mestilah sedap), terjumpa lah beberapa resepi yang boleh ditiru. So, barang2 dah ada, apa lagi, potong daging dulu.
Dalam 300gm, sebenarnya ni daging korban. Pergh! Lamanya simpan..hehehe, bukan apa, kalau dah balik lambat, memang tak sempat nak masak daging (taulah, lamanya nak defrost menda ni)
http://mylovelyfamily-ana.blogspot.com/2012/07/resepi-nasi-daging-simple.html

Ni blog yang aku copy resepi nasi dia. memang senang dan bahan2 dia pun memang jenis yang ada kat umah. So, takde masalah. Untuk air asam lak, aku terpaksa cari resepi lain sebab yang ni takde resepinya. Setelah tanya pakcik google, aku jumpa pautan nie.
http://terminalhijrah.blogspot.com/2013/02/set-nasi-daging.html

lalu terhasil lah menu utara hari ni




kami laki bini makan....sedap, tapi budak2 tak berapa suka sangat. Mungkin sebab tengok lauk macam rebus je, pastu air asam lak tue, hehe. tapi last2 makan gak. Yang penting menjadi gak aku masak. Masak ni kalau ikut resepi betul2 mesti jadilah :)

Dyan eaza - asik makan nasi je sekarang, bila nak kurus?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...