Thursday, 24 October 2013

Ucapkan sayang setiap masa

Masih terpalit kisah semalam
Aku cuma tengok video, itu pun sekali imbas.
Nasib baik dalam wall aku takde gambar yang mengerikan. Usahlah disebar lagi, hanya meruntun hati manusia yang beremosi.

Tapi, berita ini menggugat jiwaku. Semalam aku hanya sedih, tapi ari ni aku mengalirkan air mata. Terbayang betapa suaminya bz, tengah drive dan bila isteri tanya "sayang dia tak" laki tu jawab "ya" tapi dalam keadaan tergesa2. Bayangkan itulah kali terakhir dia dengar suara isterinya, tanpa bersungguh2 jawab.

Kena ingat balik, setiap kejadian tidak dengan sia2.
Sabar & redha itu mudah dengan kata2
lagi2 kalau tak hadapinya sendiri
tapi itulah yang terbaik, sekurang2nya fikir demi masa depan anak2

ayat suami dia yang paling pilu
That man didn’t just kill my wife, he took away the love of my life.”

Penglipurlara : Ajal tak kira usia berapa, boleh je tiba2. Sayang dan lafaz kata2 untuk orang kesayangan anda. Moga arwah dicucuri rahmat Allah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.comon 12 November 2013